Галузь знань:  12«Інформаційні технології»

Спеціальність: 123 Комп’ютерна інженерія

Освітньо-професійна програма: Комп’ютерна інженерія

Освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр 

Освітня кваліфікація: фаховий молодший бакалавр з комп’ютерної інженерії

Предметна галузь діяльності: апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії: комп’ютерні системи й мережі та їх компоненти, Інтернет речей, вбудовані та розподілені системи, операційні системи, інформаційні системи та бази даних, сервери та сховища даних, прикладне, спеціалізоване та системне програмне забезпечення; методи та способи опрацювання інформації, математичні моделі, алгоритми обчислювальних процесів, інформаційні технології та системи автоматизованого проєктування

Вимоги до осіб, які  можуть розпочати  навчання за  програмою: базова середня освіта, повна загальна середня освіта (профільна середня освіта), професійна (професійно-технічна) освіта фахова передвища  або вища освіта

Термін навчання:

на базі повної загальної середньої освіти – 2 роки 10 місяців;

на базі базової загальної середньої освіти – 3 роки 10 місяців.

Форма навчання:   денна

Спеціальність має більш ніж 27-річний досвід підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі інформаційних технологій, пов’язані з проєктуванням, створенням, супроводом та обслуговуванням комп’ютерних систем, мереж та їх компонентів; створенням прикладних програм в рамках функціонального, процедурного та об'єктно-орієнтованого підходу для настільних, мобільних, портативних, вбудованих та хмарних систем; проєктуванням схемотехнічних пристроїв, систем та мереж на їх основі

Історія спеціальності починає свій відлік з 1996 р., коли на денному відділенні Сумського технологічного технікуму цукрової промисловості було розпочато приймання студентів на спеціальність № 5.091504 „Обслуговування комп’ютерних та інтелектуальних систем і мереж”.

В той час плідно працювали викладачі та співробітники технікуму Олександр ПЕРЕЛУКА, Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Олександр ЛИСЕНКО, Наталія ЯКИМЕНКО, Руслана ПЛЕХАНОВА.

На початок 1998 року в технікумі експлуатується 113 одиниць комп’ютерної техніки. Інформаційна база становить понад 20 Гб інформації та охоплює декілька сотень програм різноманітного призначення

У лютому 2000 року була проведена експертиза на акредитацію спеціальності. Від 11.04.2000 року за рішенням державної акредитаційної комісії № 26 спеціальність визнано акредитованою, видано сертифікат про акредитацію та ліценцію, яка засвідчує право на освітню діяльність з наданням вищої освіти на всіх рівнях кваліфікаційних вимог до молодшого спеціаліста.

Головним ініціатором створення спеціальності та першим начальником обчислювального центру був Олександр ПЕРЕЛУКА, який організував і виконав усі роботи по налагодженню апаратної та програмної частин комп’ютерної мережі закладу, створив WEB-сервер технікуму. Після під’єднання технікуму до мережі Internet викладачі спеціальності отримали можливість проводити лабораторні роботи з використанням Internet – технологій. Методичну базу спеціальності створювали Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Михайло НІКОЛАЄНКО, які розробили та впровадили сотні програм різноманітного призначення.

Силами студентів групи Е-01 були проведені монтажні роботи в перших чотирьох комп’ютерних класах (аудиторії № 12, 13, 14, 15).

У 2000 – 2002 навчальних роках робота циклової комісії була спрямована на підвищення якості підготовки фахівців шляхом впровадження у навчальний процес прогресивних форм і методів навчання, новітніх комп’ютерних технологій (викладачі Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Ірина РЯБІЧЕНКО, Микола СИРОТА).

Вперше у 2002 році було введено вивчення засобів САПР (систем автоматизованого проєктування) при проходженні практики з мікропроцесорної техніки. Для підвищення якості практичної підготовки останні 72 години практики з мікропроцесорної техніки проводились на профільних підприємствах міста та області.

З 2000 р. обчислювальний центр очолив Олександр ЛИСЕНКО. Під його керівництвом було створено ще шість комп’ютерних аудиторій (№ 5, 6, 7,8, 51, 55).

Влітку 2004 р. під керівництвом випускника технікуму, співробітника обчислювального центру Андрія КУР’ЯНОВА (група Е-02) мережа технікуму була модернізована, до неї під’єднано гуртожиток і лабораторний корпус.

У 2007 р. технікум має 193 ПК, безлімітне під’єднання до Internet через ADSL-модем, сервер під керуванням Windows 2003, на робочих станціях діє Windows 2000/ХP.

Пізніше назва спеціальності була змінена на “Обслуговування комп’ютерних систем і мереж”, а з 2020 року в коледжі здійснюється підготовка фахових молодших бакалаврів за освітньо-професійною програмою “Комп’ютерна інженерія”.

Більшість випускників спеціальності продовжила своє навчання в закладах вищої освіти, стали провідними спеціалістами на підприємствах, мають власний бізнес,  обіймають керівні посади в державних та наукових установах.

Сьогодні стратегія розвитку циклової комісії спрямована на постійне оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази, вдосконалення навчальної, методичної та виховної роботи в контексті сучасної освітньої парадигми. Велика увага приділяється впровадженню елементів робототехніки, сучасних інформаційних та адитивних технологій  як провідного засобу формування базових уявлень у сфері інженерної культури, інноваційного креативного мислення, проєктної діяльності, застосовуються технології робототехнічної творчості для розвитку творчих здібностей в процесі конструювання та програмування роботів.

Циклова комісія комп’ютерної інженерії відповідає за підготовку фахових молодших бакалаврів зі спеціальності «Комп’ютерна інженерія» за освітньо- професійною програмою «Комп’ютерна інженерія».

Ця спеціальність не втрачає своєї актуальності, оскільки неможливо сьогодні уявити сучасне суспільство без високого рівня комп’ютеризації всіх його ділянок не лише харчової промисловості, а й усіх галузей, де інтенсивно впроваджуються новітні інформаційні технології.

 ​На сьогодні комп’ютерні інженери – це фахівці, які мають фундаментальну і професійну підготовку за трьома складовими – трьом «китам», на яких базуються сучасні інформаційні технології – програмним, програмованим (апаратним) і мережевим (комунікаційним). Це дозволяє їм вільно почуватися в різних секторах ІТ-індустрії: в області розробки програмних систем, багатоядерних мікропроцесорних систем і програмованих систем на кристалах, бездротових і мобільних систем, розподілених обчислень, мережних комунікацій.

Фахівець з комп’ютерної інженерії  готується до роботи в галузях технічного обслуговування та ремонту комп’ютерної техніки, діяльності з розробки, експлуатаційного обслуговування, ремонту та модернізації системних програмних і технічних засобів ІТ, їх локально-мережевих реалізаціях в офісах, установах, організаціях та на підприємствах.

   Основною задачею циклової комісії є підготовка фахівців, здатних до комплексного розв’язання типових спеціалізованих задач та практичних проблем у галузі інформаційних технологій, пов’язаних з проєктуванням, створенням, супроводом та обслуговуванням комп’ютерних систем, мереж та їх компонентів; створенням прикладних програм в рамках функціонального, процедурного та об'єктно-орієнтованого підходу для настільних, мобільних, портативних, вбудованих та хмарних систем; проєктуванням схемотехнічних пристроїв, систем та мереж на їх основі.

   Під час теоретичного навчання здобувачі освіти вивчають: апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії: комп’ютерні системи і мережі та їх компоненти, Інтернет речей, вбудовані та розподілені системи, операційні системи, інформаційні системи та бази даних, сервери та сховища даних, прикладне, спеціалізоване та системне програмне забезпечення; методи та способи опрацювання інформації, математичні моделі, алгоритми обчислювальних процесів, інформаційні технології та системи автоматизованого проєктування.

Також студенти мають опанувати методи математичного та комп’ютерного моделювання, автоматизованого проєктування програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії; інформаційні технології, технології розробки, впровадження прикладного, спеціалізованого та системного програмного забезпечення загально- та спеціально-наукові методи: економічні, інформаційні, методи обслуговування (технологічно-виробничі, інтерактивні, сервісні).

Крім знань у галузі комп'ютерної інженерії, наші студенти мають змогу отримати теоретичні знання й практичні навички в таких напрямах, як “Технології  3D-друку”, “Розумний будинок”, “ІоТ (Інтернет речей)”, конструювання роботизованих пристроїв тощо.

Випускники здатні виконувати професійну роботу за кваліфікаційними угрупуваннями:

  • фахівець з інформаційних технологій 
  • начальник центру (обчислювального, інформаційно-обчислювального)
  • інженер з комп'ютерних систем
  • інженер з програмного забезпечення комп'ютерів
  • технік із системного адміністрування
  • фахівець з інформаційних технологій
  • технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки 
  • технік обчислювального (інформаційно-обчислювального)  центру

Для отримання освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” наші випускники мають змогу продовжити навчання за скороченою формою в Національному університеті харчових технологій (м. Київ).

Сьогодні на цикловій комісії працює 5 викладачів вищої категорії.

З метою надання студентам необхідного рівня практичної підготовки та одержання навичок застосування знань з перспективних напрямків комп’ютерної інженерії з застосуванням сучасних програмно-технічних засобів та інформаційних технологій передбачено проведення таких видів практик: навчальної (електрорадіовимірювальна, електрорадіомонтажна, комп’ютерна)  та виробничої (технологічна та переддипломна).

   Навчальні практики проходять у лабораторіях та дільницях для проведення практики на базі коледжу та  передбачають електрорадіомонтажні роботи, знайомство з технологічними та допоміжними матеріалами для виготовлення радіоелектронної апаратури, методику та правила роботи з електровимірювальними приладами, вміння проводити діагностику обчислювальних систем, ліквідовувати несправності комп'ютерної техніки, адмініструвати сервер,  що вкрай необхідно у роботі фахівця з комп’ютерної інженерії. Після завершення  навчальної практики студенти отримують необхідні знання та вміння для проходження виробничої практики та подальшої роботи.

     Виробничі практики студенти проходять у провідних спеціалістів сервісних центрів  “Профтел”, “Добрий майстер”, “ProximaService”, “Сумитехсервіс”, на підприємствах  АТ “Сумське НВО”, АТ “Технологія”,  інтернет-провайдера “DSLine”, “Воля” та багатьох інших приватних підприємствах і товариствах Сум та України. Більшість студентів отримують схвальні відгуки про свою роботу на підприємствах. Тісна співпраця з промисловими підприємствами регіону дозволяє вивчати сучасні технології автоматизованого проєктування програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії; інформаційні технології, технології розробки, впровадження прикладного, спеціалізованого та системного програмного забезпечення на реальних прикладах, а також проходити практичну підготовку, виконуючи реальні проєкти.

     Працевлаштування випускників можливо у сфері, що займається видавничою справою, поліграфічною діяльністю, технічним обслуговуванням і ремонтом комп’ютерної техніки та оргтехніки, діяльністю у сфері інформатизації, а також інших галузях, де використовуються засоби обчислювальної техніки. Комп’ютерні інженери – це фахівці, які мають фундаментальну і професійну підготовку за трьома складовими – трьом «китам», на яких базуються сучасні інформаційні технології – програмним, програмованим (апаратним) і мережевим (комунікаційним). Це дозволяє їм вільно почуватися в різних секторах ІТ-індустрії: в області розробки програмних систем, багатоядерних мікропроцесорних систем і програмованих систем на кристалах, бездротових і мобільних систем, розподілених обчислень, мережних комунікацій.

Силабуси циклової комісії “Комп’ютерна інженерія”

  • Технічне обслуговування комп'ютерних мереж
  • Системне програмування
  • Периферійні пристрої
  • Основи філософських знань
  • Культурологія
  • Програмування для Інтернет
  • Соціологія
Тестування та діагностика програмно-апаратних засобів
Об’єктно-орієнтоване програмування
Апаратне забезпечення комп’ютерних систем
Філософія та релігієзнавство
Історія культури
Веб-технології та веб-дизайн
Сучасна соціологічна теорія
Технічна діагностика та надійність комп’ютерних систем
Програмування робототехнічних систем
Компоненти та інтерфейси комп’ютерних систем
Основи філософії
Основи культурологічних знань
Веб-орієнтована розробка ПЗ
Соціологія та соціальні технології