Галузь знань: 12«Інформаційні технології»
Спеціальність: 123 Комп’ютерна інженерія
Освітньо-професійна програма: Комп’ютерна інженерія
Освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр
Освітня кваліфікація: фаховий молодший бакалавр з комп’ютерної інженерії
Предметна галузь діяльності: апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії: комп’ютерні системи й мережі та їх компоненти, Інтернет речей, вбудовані та розподілені системи, операційні системи, інформаційні системи та бази даних, сервери та сховища даних, прикладне, спеціалізоване та системне програмне забезпечення; методи та способи опрацювання інформації, математичні моделі, алгоритми обчислювальних процесів, інформаційні технології та системи автоматизованого проєктування
Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою: базова середня освіта, повна загальна середня освіта (профільна середня освіта), професійна (професійно-технічна) освіта фахова передвища або вища освіта
Термін навчання:
на базі повної загальної середньої освіти – 2 роки 10 місяців;
на базі базової загальної середньої освіти – 3 роки 10 місяців.
Форма навчання: денна
Спеціальність має більш ніж 27-річний досвід підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних розв’язувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі інформаційних технологій, пов’язані з проєктуванням, створенням, супроводом та обслуговуванням комп’ютерних систем, мереж та їх компонентів; створенням прикладних програм в рамках функціонального, процедурного та об'єктно-орієнтованого підходу для настільних, мобільних, портативних, вбудованих та хмарних систем; проєктуванням схемотехнічних пристроїв, систем та мереж на їх основі
Історія спеціальності починає свій відлік з 1996 р., коли на денному відділенні Сумського технологічного технікуму цукрової промисловості було розпочато приймання студентів на спеціальність № 5.091504 „Обслуговування комп’ютерних та інтелектуальних систем і мереж”.
В той час плідно працювали викладачі та співробітники технікуму Олександр ПЕРЕЛУКА, Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Олександр ЛИСЕНКО, Наталія ЯКИМЕНКО, Руслана ПЛЕХАНОВА.
На початок 1998 року в технікумі експлуатується 113 одиниць комп’ютерної техніки. Інформаційна база становить понад 20 Гб інформації та охоплює декілька сотень програм різноманітного призначення
У лютому 2000 року була проведена експертиза на акредитацію спеціальності. Від 11.04.2000 року за рішенням державної акредитаційної комісії № 26 спеціальність визнано акредитованою, видано сертифікат про акредитацію та ліценцію, яка засвідчує право на освітню діяльність з наданням вищої освіти на всіх рівнях кваліфікаційних вимог до молодшого спеціаліста.
Головним ініціатором створення спеціальності та першим начальником обчислювального центру був Олександр ПЕРЕЛУКА, який організував і виконав усі роботи по налагодженню апаратної та програмної частин комп’ютерної мережі закладу, створив WEB-сервер технікуму. Після під’єднання технікуму до мережі Internet викладачі спеціальності отримали можливість проводити лабораторні роботи з використанням Internet – технологій. Методичну базу спеціальності створювали Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Михайло НІКОЛАЄНКО, які розробили та впровадили сотні програм різноманітного призначення.
Силами студентів групи Е-01 були проведені монтажні роботи в перших чотирьох комп’ютерних класах (аудиторії № 12, 13, 14, 15).
У 2000 – 2002 навчальних роках робота циклової комісії була спрямована на підвищення якості підготовки фахівців шляхом впровадження у навчальний процес прогресивних форм і методів навчання, новітніх комп’ютерних технологій (викладачі Тамара ПЕКУР, Ірина ПРИЩАК, Ірина РЯБІЧЕНКО, Микола СИРОТА).
Вперше у 2002 році було введено вивчення засобів САПР (систем автоматизованого проєктування) при проходженні практики з мікропроцесорної техніки. Для підвищення якості практичної підготовки останні 72 години практики з мікропроцесорної техніки проводились на профільних підприємствах міста та області.
З 2000 р. обчислювальний центр очолив Олександр ЛИСЕНКО. Під його керівництвом було створено ще шість комп’ютерних аудиторій (№ 5, 6, 7,8, 51, 55).
Влітку 2004 р. під керівництвом випускника технікуму, співробітника обчислювального центру Андрія КУР’ЯНОВА (група Е-02) мережа технікуму була модернізована, до неї під’єднано гуртожиток і лабораторний корпус.
У 2007 р. технікум має 193 ПК, безлімітне під’єднання до Internet через ADSL-модем, сервер під керуванням Windows 2003, на робочих станціях діє Windows 2000/ХP.
Пізніше назва спеціальності була змінена на “Обслуговування комп’ютерних систем і мереж”, а з 2020 року в коледжі здійснюється підготовка фахових молодших бакалаврів за освітньо-професійною програмою “Комп’ютерна інженерія”.
Більшість випускників спеціальності продовжила своє навчання в закладах вищої освіти, стали провідними спеціалістами на підприємствах, мають власний бізнес, обіймають керівні посади в державних та наукових установах.
Сьогодні стратегія розвитку циклової комісії спрямована на постійне оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази, вдосконалення навчальної, методичної та виховної роботи в контексті сучасної освітньої парадигми. Велика увага приділяється впровадженню елементів робототехніки, сучасних інформаційних та адитивних технологій як провідного засобу формування базових уявлень у сфері інженерної культури, інноваційного креативного мислення, проєктної діяльності, застосовуються технології робототехнічної творчості для розвитку творчих здібностей в процесі конструювання та програмування роботів.
Циклова комісія комп’ютерної інженерії відповідає за підготовку фахових молодших бакалаврів зі спеціальності «Комп’ютерна інженерія» за освітньо- професійною програмою «Комп’ютерна інженерія».
Ця спеціальність не втрачає своєї актуальності, оскільки неможливо сьогодні уявити сучасне суспільство без високого рівня комп’ютеризації всіх його ділянок не лише харчової промисловості, а й усіх галузей, де інтенсивно впроваджуються новітні інформаційні технології.
На сьогодні комп’ютерні інженери – це фахівці, які мають фундаментальну і професійну підготовку за трьома складовими – трьом «китам», на яких базуються сучасні інформаційні технології – програмним, програмованим (апаратним) і мережевим (комунікаційним). Це дозволяє їм вільно почуватися в різних секторах ІТ-індустрії: в області розробки програмних систем, багатоядерних мікропроцесорних систем і програмованих систем на кристалах, бездротових і мобільних систем, розподілених обчислень, мережних комунікацій.
Фахівець з комп’ютерної інженерії готується до роботи в галузях технічного обслуговування та ремонту комп’ютерної техніки, діяльності з розробки, експлуатаційного обслуговування, ремонту та модернізації системних програмних і технічних засобів ІТ, їх локально-мережевих реалізаціях в офісах, установах, організаціях та на підприємствах.
Основною задачею циклової комісії є підготовка фахівців, здатних до комплексного розв’язання типових спеціалізованих задач та практичних проблем у галузі інформаційних технологій, пов’язаних з проєктуванням, створенням, супроводом та обслуговуванням комп’ютерних систем, мереж та їх компонентів; створенням прикладних програм в рамках функціонального, процедурного та об'єктно-орієнтованого підходу для настільних, мобільних, портативних, вбудованих та хмарних систем; проєктуванням схемотехнічних пристроїв, систем та мереж на їх основі.
Під час теоретичного навчання здобувачі освіти вивчають: апаратні та програмні засоби комп’ютерної інженерії: комп’ютерні системи і мережі та їх компоненти, Інтернет речей, вбудовані та розподілені системи, операційні системи, інформаційні системи та бази даних, сервери та сховища даних, прикладне, спеціалізоване та системне програмне забезпечення; методи та способи опрацювання інформації, математичні моделі, алгоритми обчислювальних процесів, інформаційні технології та системи автоматизованого проєктування.
Також студенти мають опанувати методи математичного та комп’ютерного моделювання, автоматизованого проєктування програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії; інформаційні технології, технології розробки, впровадження прикладного, спеціалізованого та системного програмного забезпечення загально- та спеціально-наукові методи: економічні, інформаційні, методи обслуговування (технологічно-виробничі, інтерактивні, сервісні).
Крім знань у галузі комп'ютерної інженерії, наші студенти мають змогу отримати теоретичні знання й практичні навички в таких напрямах, як “Технології 3D-друку”, “Розумний будинок”, “ІоТ (Інтернет речей)”, конструювання роботизованих пристроїв тощо.
Випускники здатні виконувати професійну роботу за кваліфікаційними угрупуваннями:
|
|
|
|
|
|
|
|
Для отримання освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр” наші випускники мають змогу продовжити навчання за скороченою формою в Національному університеті харчових технологій (м. Київ).
Сьогодні на цикловій комісії працює 5 викладачів вищої категорії.
З метою надання студентам необхідного рівня практичної підготовки та одержання навичок застосування знань з перспективних напрямків комп’ютерної інженерії з застосуванням сучасних програмно-технічних засобів та інформаційних технологій передбачено проведення таких видів практик: навчальної (електрорадіовимірювальна, електрорадіомонтажна, комп’ютерна) та виробничої (технологічна та переддипломна).
Навчальні практики проходять у лабораторіях та дільницях для проведення практики на базі коледжу та передбачають електрорадіомонтажні роботи, знайомство з технологічними та допоміжними матеріалами для виготовлення радіоелектронної апаратури, методику та правила роботи з електровимірювальними приладами, вміння проводити діагностику обчислювальних систем, ліквідовувати несправності комп'ютерної техніки, адмініструвати сервер, що вкрай необхідно у роботі фахівця з комп’ютерної інженерії. Після завершення навчальної практики студенти отримують необхідні знання та вміння для проходження виробничої практики та подальшої роботи.
Виробничі практики студенти проходять у провідних спеціалістів сервісних центрів “Профтел”, “Добрий майстер”, “ProximaService”, “Сумитехсервіс”, на підприємствах АТ “Сумське НВО”, АТ “Технологія”, інтернет-провайдера “DSLine”, “Воля” та багатьох інших приватних підприємствах і товариствах Сум та України. Більшість студентів отримують схвальні відгуки про свою роботу на підприємствах. Тісна співпраця з промисловими підприємствами регіону дозволяє вивчати сучасні технології автоматизованого проєктування програмно-технічних засобів комп’ютерної інженерії; інформаційні технології, технології розробки, впровадження прикладного, спеціалізованого та системного програмного забезпечення на реальних прикладах, а також проходити практичну підготовку, виконуючи реальні проєкти.
Працевлаштування випускників можливо у сфері, що займається видавничою справою, поліграфічною діяльністю, технічним обслуговуванням і ремонтом комп’ютерної техніки та оргтехніки, діяльністю у сфері інформатизації, а також інших галузях, де використовуються засоби обчислювальної техніки. Комп’ютерні інженери – це фахівці, які мають фундаментальну і професійну підготовку за трьома складовими – трьом «китам», на яких базуються сучасні інформаційні технології – програмним, програмованим (апаратним) і мережевим (комунікаційним). Це дозволяє їм вільно почуватися в різних секторах ІТ-індустрії: в області розробки програмних систем, багатоядерних мікропроцесорних систем і програмованих систем на кристалах, бездротових і мобільних систем, розподілених обчислень, мережних комунікацій.
Стома Валентина Миколаївна
д.філ., викладач фізики, комп’ютерної схемотехніки. голова комісії
Торяник Людмила Олександрівна
викладач алгоритмів і методів обчислень, комп’ютерної техніки
Сидоренко Тамара Вікторівна
викладач електроніки, мікроелектроніки і схемотехніки, комп’ютерної електроніки
Рябіченко Ірина Леонідівна
викладач вищої математики, інформатики
Ватилик Світлана Володимирівна
викладач математики
Крупська Тетяна Миколаївна
викладач економіки, організації та планування виробництва
Козленко Вячеслав Олегович
викладач операційних систем, алгоритмічних мов та програмування
Ткаченко Марина Олександрівна
викладач архітектури комп’ютерів, програмування для Internet
Стома Валентина Миколаївна
д.філ., викладач фізики, комп’ютерної схемотехніки. голова комісії
Торяник Людмила Олександрівна
викладач алгоритмів і методів обчислень, комп’ютерної техніки
Сидоренко Тамара Вікторівна
викладач електроніки, мікроелектроніки і схемотехніки, комп’ютерної електроніки
Рябіченко Ірина Леонідівна
викладач вищої математики, інформатики
Ватилик Світлана Володимирівна
викладач математики
Крупська Тетяна Миколаївна
викладач економіки, організації та планування виробництва
Козленко Вячеслав Олегович
викладач операційних систем, алгоритмічних мов та програмування
Ткаченко Марина Олександрівна
викладач архітектури комп’ютерів, програмування для Internet
Силабуси циклової комісії “Комп’ютерна інженерія”
- Історія України
- Українська мова (за професійним спрямуванням)
- Іноземна мова (за професійним спрямуванням)
- Фізичне виховання
- Вища математика
- Теорія електричних та магнітних кіл
- Інженерна та комп'ютерна графіка
- Комп'ютерна логіка
- Теорія ймовірності та математична статистика
- Комп'ютерна електроніка
- Фізика
- Основи екології (Екологія)
- Економічна теорія (Економіка)
- Основи правознавства
- Електрорадіовимірювання
- Комп'ютерні системи та мережі, в т.ч. курсовий проєкт
- Безпека життєдіяльності
- Дискретна математика
- Алгоритми і методи обчислень
- Економіка і планування виробництвав т.ч розрахункова робота
- Надійність, діагностика та експлуатація комп’ютерних систем і мереж
- Основи охорони праці
- Програмування
- Операційні системи
- Архітектура комп'ютерів
- Комп'ютерна електроніка
- Комп'ютерна схемотехніка
- Навчальна практика
- Виробнича практика
- Кваліфікаційна робота
- Навчальна електрорадіовимірювальна практика
- Навчальна електрорадіомонтажна практика
- Технічне обслуговування комп'ютерних мереж
- Системне програмування
- Периферійні пристрої
- Основи філософських знань
- Культурологія
- Програмування для Інтернет
- Соціологія
Об’єктно-орієнтоване програмування
Апаратне забезпечення комп’ютерних систем
Філософія та релігієзнавство
Історія культури
Веб-технології та веб-дизайн
Сучасна соціологічна теорія
Програмування робототехнічних систем
Компоненти та інтерфейси комп’ютерних систем
Основи філософії
Основи культурологічних знань
Веб-орієнтована розробка ПЗ
Соціологія та соціальні технології
Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології
Термін навчання:
3 роки 10 місяців
Форма навчання: денна
Виробництво борошняних, кондитерських виробів і харчових концентратів
Термін навчання:
3 роки 5 місяців
Форма навчання: денна
Виробництво харчової продукції
Термін навчання:
3 роки 5 місяців
Форма навчання: денна
Ресторанне обслуговування
Термін навчання:
3 роки
Форма навчання: денна